workshop doosjes

dinsdag 24 januari 2012

Deze workshop heb ik zelf bedacht en ontworpen. deze mooie theedoos.



Dit is mijn nieuwe theedoos, ik heb het eigenlijk ontworpen om op mijn werk neer te zetten.
Zodat we verschillende soorten thee neer kunnen zetten.
Maar na heel wat puzzelen en uit proberen is het dit geworden.
Is toch zonden om op mijn werk te zetten,
ik houd hem dan ook lekker zelf.
voor in mijn eigen keuken.



Ik hoop dat jullie hem net zo mooi vinden als ik.
Ik heb het helemaal uitgewerkt zo dat jullie hem ook kunnen maken als jullie willen.
Veel plezier met het patroon.
Liefs Wilma

***********************************************************





Beschrijving:
Snijd twee stukken stevig cardstok van 21.8 x 16.5
deze rillen rond om op 1 cm en op 3,5 cm ( 2.5 cm van af de gerildelijn van 1 cm )
Knip de delen weg waar een kruisje bij staat zie foto.



Knip de delen die ik donker heb gemaakt in.
Neem een lange kant en meet van af links 4 centimeter en doe dit ook vanaf rechts snijd het middelste recht hoek uit. Vouw al de ril lijnen, Zie foto


Plak het nu in elkaar.

Snijd twee rechthoeken van 14,8 bij 9,5 en plak deze of de rand van 1 centimeter.
Maak twee laatjes.
Snijd twee stukken cardstok van 11.3 x 14.1 dan rondom rillen op 2.4cm dan in knippen en in elkaar plakken. Zie foto





Maak 6 thee kokers.
Snijd van stevig cardstok 29 bij 13 cm.
Dit rillen aan de lange kant dus de kant van 13 cm op 1 cm vanaf de kant rillen.
Dan de korte kant rillen op 6,5 en 13,8 en 20,3 en 27.6, na her rillen knip je aan de kant van 1 cm de hoekjes in zie foto


Als je dit voor je neer legt met de kortste strookje aan de linker kant dan gaan we vanaf links geteld op het derde stuk een opening maken ik heb dit gedaan door op ongeveer 1 cm af te tekenen zo maak je een recht hoek ik heb een spellbinder gepakt een cirkel om een halve cirkel boven op het rechthoek gezet. Als je op de foto kijkt zie je wel wat ik bedoel. misschien een tip maak er even een malletje van zo dat alle 6 de kokers het zelfde zijn.
Plak daarna de kokers in elkaar. Aan de onderkant houd je een randje van 1cm over. Snijd 6 stuks cardstok van 7 bij 6 en plak deze in de bodem.
Plak daarna alle kokers aan elkaar 3 aan 3 zie foto


Neem een clipbord van 19.8 bij 14.9 beplak dit met cardstok.
Plak nu beide laatjes op de cardstok en houd het het aan de kant waar het laatje open kan goed recht aan de cardstok.

Plak hier nu bovenop de 6 kokers.
Ga dit nu beplakken met scrappapier naar keuzen.

De deksel: snijd cardstok van 26,1 bij 21 en ril deze op 3 cm aan elke kant.
Snijd aan 4 kanten in en pons de rand zie foto.



Je kunt voor de stevigheid een stuk cardstok in de binnenkant plakken van 19,9 bij 14,8
Voor het dakje.

Cardstok van 14 bij 19 rondom rillen op 1 cm.
Teken aan de binnenkant links en rechts op 5 cm af aan de korte kant.
Vanaf de lange kant 5,5 cm zie foto.
Het rechthoek wat nu in het midden staat rillen.
Snijd uit elke hoek een vierkant van 2,5 bij 2,5
ril dan 3 lijnen zo als aan gegeven op de foto bij de pijl doe dit aan alle 4 de kanten.
Zie foto.

Plak nu de zijkanten in elkaar.
Als je dit gedaan hebt kun je de onderste rand van 1 cm naar binnen vouwen en plakken.
Nu alles in elkaar zetten:

11 opmerkingen:

regina zei

wow wat een schitterende creatie heb je gemaakt!

mooi papier heb je gebruikt en het is zeker zonde om op je werk neer te zetten!

bedankt voor de beschrijving!!

gr regina

Toos Awater zei

Wat schitterend heb je dit weer uitgedokterd Wilma en zo super gemaakt is inderdaad zonde om op je werk te zetten.

Groetjes Toos

nicolet zei

Ja ik geef je groot gelijk dat je deze theedoos thuis gaat gebruiken! Het is zo gaaf geworden!!
Groetjes Nicolet

Liberta zei

Een super creatie Wilma.
Je hebt gelijk die zou ik ook op mijn eigen aanrecht zetten.
Het is een pronkstuk voor in je huis.
Dank je wel voor de beschrijving. Ik heb hem opgeslagen en ga hem zeker een keertje maken.

Liefs, Lieb

marion zei

Super super gaaf doosje ! Dank je wel voor de zeer duidelijke tutorial ! Ik vind vooral de vintage look van dit doosje onwijs leuk. Liefs, Marion

henny18 zei

Geweldig mooi gemaakt hoor.

Groetjes

Wilma zei

WooooooooW Wilma,
Wat een geWeldige doos. De beschrijving heb ik opgeslagen en hij staat op mijn td-lijstje.....Dank je wel voor de duidelijke beschrijving.
Liefs Wilma

Agnes zei

Wat een mega project Wilma.
Het ziet er fantastisch uit!
Enne...ik zou 'm ook zelf houden hoor.
groetjes, Agnes

Hilda zei

Wauwwwwwwwwwwwwwwwww wat een super super super gave theedoos. Mijn complimenten.
En dan heb je er ook nog een ws van gemaakt en kan ik (eerdaags hihihi) ook aan de gang.
Dank je wel.

Groetjes hIlda

marijke zei

schitterend zeg en dank je wel voor het doorgeven van je blog via HJ ik heb hem opgeslagen heb helaas nog niet meteen de tijd hem te maken maar dat gaat goed komen beloofd

Sapipzi zei

geweldig mooie theedoos heb je gemaakt!!! Ik ga er snel ok eentje maken want vind hem geweldig!!

groetjes Margo